Sunday, February 26, 2017

Kahwin ! (Part 1: background study)

Harap maklum aku dah 23 tahun ni
Asal pergi wedding mana2,
Mesti ade soalan "yana bila nak kahwin ni"
Ye repeat again and again

Aku punya jawapan senang je
"Tunggu abah bagi green light"
"Pengantin dah ade dah"
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Ramai yang tahu aku ni dah lama "kawan"
7 year to be exact
My lovely "laki" πŸ’πŸ»
Known As Amirul .
Ok tu je nak cerita pasal dia

So di sebabkan aku ni dah "kawan"
Ramai expect aku kahwin dulu
Dari kawan2 aku yang lain
NOPE! Jodoh tu kat tangan Allah
Kalau dia kata belum , maka belum le

Aku ni mmg dah bincang dgn laki aku
Pasal majlis bila nak buat
Berapa hantaran
Berapa nak guna duit
Macam mana nak kumpul duit

Satu konsep aku adalah
aku tak nak beban laki aku banyak sangat
Ok dia nak kene bayar hantaran satu hal dah
Nak beli kan mahar lagi
Nak buat kenduri belah dia lagi
Aku tak nak nnt dah kahwin pun hutang tak settle
Kang tak pasal2 mental laki aku πŸ˜‚

So aku banyak kali cakap kita jangan hutang
Kita cari duit sama2
Kita ikhtiar cara nak kumpul duit kawin
Antara usaha kami nak kumpul duit kawin
Kami buat bisnes baju
Brand kami Joe Rahman Clothing
Boleh search kat facebook
Atau kat instagram @joerahmanclothing

Setakat ni ada je rezeki masuk
Alhamdullilah

Tu je untuk part 1.
Sambungan kisah nak kawin aku di part 2

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸



No comments:

Post a Comment