Thursday, July 5, 2012

a new perspective

apa yang aku cuba maksudkan?
sebenarnya aku nak ckp yang aku cuba lihat kesusahan aku kat sini dari sudut yang berbeza


ye hidup sebagai seorang pelajar macam-macam masalah

nak makan susah
beratur bagai nak beli tiket wayang

kalau wayang ok la juga kan.
tapi dari sudut lain
cuba kalau aku ni orang susah, 
tak ada duit nak makan. 
lagi kesian kan?
at least aku dapat makan untuk bagi tenaga pada aku
kat sini ada kes budak tak makan sebab tak ada duit 
hurm kesian


lagi satu kalau nak masuk kuliah
rasa macam satu penyiksaan 
dah la sejuk gila
sempit pulak tu
asyik berlanggar dengan orang sebelah je
lagi teruk bila aku tak paham
aku baca buku bukan main semangat 
sekali.....

apa kejadahnya binatang (soalan) ni?!!!
tu selalunya ayat aku tak paham


tapi tak pa. 
bukan tu ke tujuan kita belajar?
untuk mengetahui benda yang kita tak ketahui
aish. bukan main bahasa aku
apa-apa pun semua ada kelebihan nya.

dah-dah. bosan la pasal tu. benda lain pulak
hari ni aku nak tunjuk aku punya bilik. wahahaha!



comel tak?
haha! setiap kali orang masuk bilik aku. dorang akan cakap
peh! macam kindergarden. 
penat aku buat kau kata kindergarden
tak pe la. mmg aku mcm budak2 pun. haha


malangnya sampai disini aku mampu menaip. banyak lagi keje.
wa!
tak nak bye bye! tapi terpaksa.
bye bye ~~


No comments:

Post a Comment